
Upon deletion of an individual user account, Trello does not automatically delete the content that was created by individual users in Trello. Some examples of this include financial information related to things like purchases and billing records records showing why the account was deleted or data relating to a litigation or other legal inquiry. In certain cases where Trello has a legitimate business or legal purpose to do so, Trello may keep user personal data. After 30 days, such personal data will remain in encrypted Trello database backups until those backups fall out of the 90-day retention window and are completely destroyed. In the case of a Trello user account being deleted, upon deletion, Trello deletes the user’s personal data, including items like name, email address and location, within 30 days of the request.
#WORKFLOWY SECURITY FREE#
In the event that a database restore is necessary within 90 days of a requested data deletion, we will re-delete the data as soon as reasonably possible after the live production system is fully restored.įor clarity, if a customer continues to use Trello pursuant to a free account or different plan following the termination of a Premium or Enterprise contract, such data may be retained for use in accordance with the terms and conditions applicable to such account or plan. The team’s data will remain in encrypted Trello database backups until those backups fall out of the 90-day backup retention window and are destroyed in accordance with our data retention policy. All file attachments uploaded directly to Trello will be removed from the live Trello production database within 30 days.

Upon termination of a Trello Premium or Enterprise contract, if requested by the Trello customer’s administrator, the user content that is stored on the terminated team’s boards, lists and cards will be completely removed from the live Trello production database.

Poté jsou všechny tyto účty odebrány nebo změněny. Když autorizovaný pracovník změní roli nebo odejde ze společnosti, jsou jeho přihlašovací údaje deaktivovány a všechny jeho relace vynuceně odhlášeny. Vlastník účtu může tento přístup kdykoli odvolat. Tým zákaznické podpory získá takový přístup k účtu pouze tehdy, pokud mu jej uživatel udělí, a to buď výběrem možnosti „Poskytnout zaměstnancům podpory dočasný přístup k účtu“ při odesílání žádosti o podporu, nebo kliknutím na odkaz odeslaný na e-mail uživatele týmem podpory. Když uživatel řešení Trello odešle ticket podpory, má možnost udělit týmu zákaznické podpory autorizaci k zobrazení jeho dat.
#WORKFLOWY SECURITY PRO#
Členové týmu zákaznické podpory nejsou oprávněni k prohlížení neveřejných dat uživatelů uložených v řešení Trello pro účely zákaznické podpory, pokud k tomu nemají výslovný souhlas. Tento přístup je omezen na konkrétní případy zákaznické podpory. Omezený přístup k datům uživatelů uloženým v řešení Trello mají také vyškolení členové týmů zákaznické podpory Atlassian a Trello, a to prostřednictvím nástrojů zákaznické podpory s omezeným přístupem. Tyto seznamy jsou kontrolovány každé čtvrtletí a při změnách rolí. Tým Trello si také vede seznam pracovníků, kteří mají povolen přístup ke kódu řešení Trello nebo do vývojového či přípravného prostředí. Tito členové podstupují bezpečnostní prověrky a jsou schváleni vedením technického týmu Trello.

Tým Trello si vede seznam autorizovaných pracovníků s přístupem do produkčního prostředí. Lidé, kteří mají přímý přístup k produkčním systémům, si mohou data uživatelů uložená v řešení Trello zobrazit pouze v agregované podobě, pro účely řešení problémů nebo ve zvláštních případech povolených v Zásadách ochrany osobních údajů Trello. Přímý přístup k produkčním systémům Trello má pouze autorizovaný personál. Přístup k těmto datům autorizovaným personálem je pak založen na principu nejnižších potřebných oprávnění.

Veškerá data uživatelů uložená v řešení Trello jsou chráněna v souladu s našimi závazky uvedenými v Podmínkách služby Atlassian Cloud.
